Zamieszczone przez rafiki
Skrzynia AGS
Zwiń
X
-
Skrzynia AGS
Cześć. Czy ktoś ma jakieś pojęcie co to takiego z punktu praktycznego, bo technicznie jakoś to ogarniam. Jak to faktycznie spisuje się do jazdy po małym mieście :?: jak pytałem po salonach VW/Skody to nie za bardzo da się odbyć jazdę próbną w takiej konfiguracji, bo ponoć sprzedaż tego jest na poziomie kilku % w skali kraju.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
-
-
Czytałem kiedyś , że do normalnej jazdy po mieście jest w porządku , gorzej jak trzeba mocniej przycisnąć , wolno zmienia biegi . Raczej taki standard dla takich skrzyń .Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/
Komentarz
-
-
Czytałem to co do tej pory pojawiło się w prasie o tej skrzyni w tym aucie, ale w sumie to miałby być "maluch" do miasta a nie śmigania po trasie, więc te 17 do 100 jakoś mnie nie przeraża. Nie tylko ja bym tym jeździł a Pańcia tak bardzo przyzwyczaiła się do automatu, że w swoim UFO już parę razy zdusiła silnik, bo się zapomniała :szeroki_usmiech Wygoda wygodą, ale najbardziej interesuje mnie trwałość tego serwomechanizmu, bo w sumie skrzynia to nic specjalnego. maciek, w łódzkim żaden diler VAG nie ma tego do testowania. Podobnie było, jak pytałem o O3 z DSG to mi ktoś w końcu powiedział, że to jest za drogie w tym regionie ops: załapałem się dopiero w Gdańsku na taką jazdę, ale warunki były fatalne :arrow: śnieżyca i widoczność na max 30-40m :shock:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
O ile nic się nie zmieni to dzisiaj po południu odbiorę samochód dla żonki, Citigo Elegance 75 koników z ASG, pewnie za kilka dni będę w stanie coś więcej napisać jak to jeździSpider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
No dobra, troszkę już pojeździłem więc pierwsze wrażenia z eksploatacji ASG poniżej.
Pierwsze wrażenie - dziwnie, ruszasz i przy zmianie biegu lekkie zaskoczenie, ja mu gaz a on akurat bieg zmienia. Trzeba się przyzwyczaić (bo to nie DSG), jak się po jakimś czasie spodziewałem to przestaje przeszkadzać. Za to jazda w korkach bardzo fajnie, myślałem że to że nie rusza po puszczeniu hamulca będzie przeszkadzać, ale jak dla mnie jest OK. Bardzo ładnie i płynnie rusza, pod górkę o odpowiednim nachyleniu włącza się hill hold na jakieś 2 sekundy i jest super. Jak się jedzie pod górkę to sama robi oczywiście redukcję w razie potrzeby.
Jazda jako pasażer - wrazenia jak z jazdy samochodem z ręczną skrzynią, absolutnie nic nie przeszkadza jeśli chodzi o zmianę biegów.
Redukcja na dohamowaniu - moim zdaniem bardzo dobrze, nie zdarzyło się żebym ocenił że jest nie taki bieg, jak się hamuje to bardzo szybko na niskie biegi zrzuca.
Rozpędzanie - przy delikatnej jeździe zmiany dość płynne, im wyższe biegi tym mniej jest to odczuwalne, piątkę przy spokojnej jeździe wrzuca już gdzieś około 55km/h.
Przy ostrej jeździe oczywiście szarpie mocno, ale to jest przecież zrobotyzowany manual, to co ma niby zrobić? Moim zdaniem zmienia biegi akceptowalnie szybko i jak się depcze mocniej to kręci do wysokich obrotów jak trzeba - adekwatnie do wychylenia pedału; co więcej, jak się ostro jedzie to nie ma takiej tendencji do jechania na jak najwyższym biegu, trzeba na dobre kilka sekund uspokoić jazdę żeby skrzynia zaczęła jeździć po cywilnemu.
Jazda na sekwencyjnej zmianie - bardzo fajnie, kupa zabawy z tym autkiem.
Ciekawostka - jak się jedzie w trybie auto, to można zrobić ręcznie redukcję, dać gazu, jak się przestanie go cisnąć to skrzynia sama wraca w tryb auto - bardzo fajne jak się jedzie na automacie i trzeba szybko się przez moment rozpędzić. Jak się przestawi skrzynię w tryb manual najpierw, to już nie wraca do auto. Oczywiście można to zrobić wciskając gaz do dechy (albo do kickdown nawet), to redukcja i tak się zrobi, ale zwłoka wiadomo jest.
Główny problem - trzeba brać poprawkę na zwłokę jak się depnie gaz mocniej, bo jeśli skrzynia zdecyduje że trzeba redukować to jest jednak około 1 sekundy zwłoki po dodaniu gazu.
No i wreszcie opinia docelowej potencjalnej uzytkowniczki - po pierwszej przejażdżce zabrała mi Octavię z DSG i powiedziała żebym sobie sam tym maluchem jeździł bo ona woli ten większy . Ale jak się przejechaliśmy trochę dłużej wczoraj, trochę parkowań i ogólnie dłuższa jazda po mieście to chyba jej się zaczęło podobać, ogólnie to na działanie skrzyni nie narzekała.
Podsumowując: DSG to to nie jest, ale za takie pieniądze jak ktoś często w korkach jeździ to jest to bardzo dobre rozwiązanie, na ten moment jestem zadowolony. Jak coś ciekawego zaobserwuję to napiszę.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
jar-pol, lepsza nazwa dla AGS to zrobotyzowany, bo tak naprawdę to zwykły manual z serwomechanizmem do przełączania biegów i uruchamiania sprzęgła. Czytałem o tym w prasie motoryzacyjnej i necie, ale chciałem dopytać kogoś żywego, co jednak potwierdziło że do zwykłej jazdy jest to całkiem dobry wybór, zwłaszcza jak auto nr 1 ma automat :szeroki_usmiechBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Po pierwsze to ASG nie jest do sportowej jazdy, jak ktoś chce ostro jeździć to niech kupuje manual.
Konstrukcja jest fajnym pomysłem, bo z tego co wyczytałem to to jest dokładnie ta sama skrzynia mechaniczna tylko z dołożona robotyką - całe 3 kg cięższa. Fajne o tyle że sprzęgło itp. elementy są wspólne dla obu skrzyń (a przynajmniej ja tak to rozumiem).
Żonka troszkę narzeka że dynamiki brak, ale to raczej wynika z przesiadki z turbo diesla 140km i 300nm na benzynę wolnossącą - nie jest przyzwyczajona do tak głębokiego wciskania pedału. Ja osobiście jak jeździłem to uważam że jest to bardzo sprawne autko miejskie.
Są pewne momenty kiedy mocy trochę brakuje, skrzynia zachowuje się podobnie jak kierowca z manualem - jak się wolno dojeżdża do skrzyżowania, to redukuje do 2 biegu, wtedy w razie czego nie ma czym depnąć w pierwszym momencie - ale kazdy normalny kierowca robi przecież tak samo, do 1 biegu to się redukuje praktycznie przy zatrzymaniu. Natomiast jak się rusza z miejsca, to dopóki samochód jedzie powoli to jest 1-szy bieg, na dwójkę wrzuca dopiero po lekkim rozpędzeniu.
W ramach ciekawostek - zjeżdżając ze stromej górki jadąc bez gazu około 60 km/h, na automatycznej pracy, zobaczyłem że skrzynia stwierdziła że wyraźnie potrzebuję hamować silnikiem i zrobiła redukcję do 4 biegu . Całkiem inteligentna bestia moim zdaniem.
W sumie o ile elementy wykonawcze nie porażają szybkością, to logika moim zdaniem jest naprawdę niezła, robi co może.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065No właśnie, czy ktoś ma wiedzę czy w innych modelach VAG /poza Up i Mii/ taka skrzynia jest/była montowana :?:kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Re: Panda automat
Zamieszczone przez pitersoonnPanowie, Ja mam pande automat (duallogic) manual + elektroniczne sterowanie. Jezdzi to bardzo fajnie demon predkosci nie jest ale nie trzeba machać biegami. Ja ASG nie jeżdziłem ale jak działa tak samo jak w pandzie dla kobiety brałbym w ciemno:-)Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Komentarz
-
-
mascotte, pytanie zadałem, bo jazda po mieście dieslem 2.2l jest mało ekonomiczna, więc przydałby się jakiś "maluch". Mojej Pani spodobał się automat i dlatego rozglądam się za takimi zestawieniem jak to mówią "jazda po mieście na jednej nodze" ale w formacie mini, maxi już jest :diabelski_usmiech pośpiechu nie ma, najpierw trzeba sprzedać jej UFO, bo to w ogóle do miasta się nie nadaje.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz